Jak obniżyć ciśnienie krwi naturalnie? - Źródło antyoksydacyjnej, naturalnie zjonizowanej wody alkalicznej

Jak obniżyć ciśnienie krwi naturalnie?

Jak obniżyć ciśnienie krwi naturalnie?

Powszechnie wiadomo, że zdrowe odżywianie to jeden z najlepszych sposobów na utrzymanie wartości ciśnienia krwi pod kontrolą, ale nie każdy tę prostą prawdę stosuje..

Spożywanie dużych ilości warzyw i owoców, wybieranie nieprzetworzonych produktów, kontrola spożycia soli oraz unikanie nadmiaru alkoholu to kilka małych kroków, które można w tym kierunku poczynić. Mogą mieć one duży wpływ na wyniki pomiaru ciśnienia tętniczego. Zobacz 6 produktów, które po włączeniu do diety pomogą Ci obniżać ciśnienie.

 

Zerwij z solą!

Ciśnienie krwi zależy od wielu czynników, a najważniejsze jest unikanie soli. Nasz organizm, kiedy jest zdrowy sam doskonale potrafi regulować sobie zapotrzebowanie na sól i naprawdę nie trzeba solić potraw. Jednak robimy to często dla poprawy smaku. Gdzie kończy się dobry smak i zaczyna stan chorobowy?

Sól naturalnie zawarta w składnikach dobrze zbilansowanej diety w zupełności wystarczy. Oczywiście są sytuacje typu ciężka praca czy maraton, albo sesja w saunie, kiedy to wypacamy sporo soli i wtedy trzeba niedobory uzupełniać, ale najlepiej robić to przez wodę mineralną i inne tego typu płyny, a nie przez solenie potraw.

Jeśli dużo solisz, czeka Cię trening i radykalne odsolenie potraw. Możesz to zrobić łatwo i przyjemnie, zacznij od wymiany soli białej zwykłej na kłodawską lub himalajską! Zawierają więcej dobrych minerałów i naturalnie pomogą ci odstawiać duże ilości soli.

Dodanie tych 6 elementów do codziennego jadłospisu jest być prostą metodą wspomagania redukcji nadciśnienia lub powstrzymania jego rozwoju!

  • Rodzynki

Według właśnie opublikowanego badania podjadanie garści tych bakalii trzy razy dziennie w ciągu zaledwie miesiąca powodowało znaczące obniżenie ciśnienia skurczowego (górna wartość), jak i rozkurczowego (dolna wartość). Zdaniem naukowców wywoływany przez rodzynki efekt hipotensyjny może tłumaczyć fakt, że zawierają one dużo błonnika i potasu. A poza tym są pyszne! Dobra przekąska zamiast słonych smakołyków zaspokoi potrzebę zjedzenia czegoś słodkiego w ciągu dnia, uzupełni witaminy i przyczyni się do zmniejszenia ciśnienia.

 

 

 

  • Gorzka czekolada

Pamiętaj, że dobroczynne właściwości ma tylko ciemna czekolada, która zawiera duże ilości mających prozdrowotny wpływ na serce flawanoli. Biała czekolada nie oddziałuje na ciśnienie tętnicze, ponieważ nie jest nawet czekoladą, a samym zmodyfikowanym, białym cukrem.

W badaniu, w którym wzięły udział osoby ze stanem przed-nadciśnieniowym, spożywanie zaledwie kilku kostek gorzkiej czekolady (6,3 g) dziennie spowodowało obniżenie ciśnienia skurczowego o 2,9 mmHg, a rozkurczowego o 1,9 mmHg.

W dodatku jego uczestnicy w ogóle nie przybrali na wadze, ciemna czekolada zawiera dużo magnezu pomaga nam radzić sobie ze stresem i usprawnia funkcjonowanie mózgu.

 

  • Jajka

Jajka mają kiepską prasę z powodu wysokiej zawartości cholesterolu, jednak to mit! Najnowsze dowody wskazują na to, że w rzeczywistości mogą mieć korzystny wpływ na serce!

Naukowcy odkryli, że jeden ze składników białka – peptyd zwany RVPSL – działa dokładnie tak jak popularne leki hipotensyjne, ale co najważniejsze bez żadnych widocznych toksycznych skutków. Peptyd ten wydaje się zachowywać swoje dobroczynne właściwości nawet po ugotowaniu. Codzienne spożywanie jajka  może być prostym i bezpiecznym sposobem wspomagania utrzymywania wartości ciśnienia krwi pod kontrolą, a i uzupełnieniem bardzo wielu mikroelementów w diecie!

  • Siemię lniane

Bogate w błonnik siemię lniane jest dobrym roślinnym źródłem kwasów tłuszczowych omega-3. Okazało się, że jest jedną z najlepszych rzeczy, które można dodać do jadłospisu, jeśli chce się obniżyć wysokie ciśnienie krwi.

Już po pół roku spożywania dziennie 30 g mielonego siemienia lnianego następuje radykalne obniżenie wyników pomiaru ich ciśnienia skurczowego i rozkurczowego.

Naukowcy określili rezultat eksperymentu, który to wykazał jako „jeden z najsilniejszych efektów hipotensyjnych osiągniętych poprzez interwencję żywieniową” i uznali, że był on porównywalny z tym uzyskanym dzięki obecnie dostępnym lekom.

  • Burak

Buraki to warzywa bogate w azotany, a ich spożywanie wiąże się z niższym ciśnieniem krwi.

Warzywa te wydają się mieć działanie rozszerzające naczynia krwionośne i chroniące je.

Jedno z badań wykazało, że osoby, które piły szklankę soku z buraka dziennie, miały znacząco niższe ciśnienie tętnicze po zaledwie 24 godzinach.

Podwyższają one bowiem poziom tlenku azotu we krwi. Rozszerza on naczynia krwionośne i w rezultacie obniża ciśnienie tętnicze. Do innych pokarmów bogatych w azotany należą bakłażan, kapusta, jarmuż i sałata.

  • Woda!

Lekarze na nadciśnienie tętnicze zwykle chętnie przepisują któreś z promowanych leków, podczas gdy najskuteczniejszym sposobem szybkiego obniżenia ciśnienia jest po prostu zmiana diety. Po pierwsze nie wolno się przejadać, a po drugie trzeba ograniczać ilość dostarczanej do organizmu soli oraz przyjmować więcej wody.

Sól zatrzymuje wodę w organizmie, czyli jeśli jej nadużywamy jesteśmy bardziej nawodnieni i mamy więcej krwi, co obciąża serce i powoduje, że konieczne jest tłoczenie większej ilości krwi. W rezultacie rośnie też ciśnienie.

Z kolei mała ilość wody w diecie sprawia, że krew staje się gęsta przez co nie dociera do najmniejszych naczyń krwionośnych, zdecydowanie więcej wysiłku musi włożyć mięsień  sercowy, żeby przepompować tak gęstą krew.