Woda reguluje prace narządów wewnętrznych! - Źródło antyoksydacyjnej, naturalnie zjonizowanej wody alkalicznej

Woda reguluje prace narządów wewnętrznych!

Woda reguluje prace narządów wewnętrznych!

Ciało człowieka działa jak samochód. Potrzebuje paliwa i składa się z wielu skomplikowanych elementów, które ze sobą współdziałają. Kiedy jedna część lub cały układ źle funkcjonuje, samochód psuje się i po chwili będzie całkowicie zepsuty. Z organizmem ludzkim jest podobnie.

Każdy narząd jest zależny od innego, każdy układ łączy się z innymi i w ten sposób ciało pracuje wydajnie. Człowiek, tak jak samochód potrzebuje także paliwa- w postaci Wody, ponieważ składa się z niej aż w 70%, potrzebne jest jej dostarczanie regularnie około 2 litrów dziennie.

Woda możemy dostarczać do organizmu zarówno w czystej postaci, jak i w napojach (domowych wodach z dodatkami np. cytryną) oraz produktach spożywczych (warzywa, owoce, zupy).

Właściwa ilość wody w diecie odpowiada za prawidłowe funkcjonowanie organizmu.

Jest przecież niezbędna do:
− prawidłowego przebiegu procesów metabolicznych,
− utrzymania homeostazy komórkowej,
− transportu − jako rozpuszczalnik i nośnik substancji odżywczych,
− udziału w prawidłowym przebiegu funkcji oddechowej i wydalniczej,
− termoregulacji,
− prawidłowego przebiegu procesów trawienia i wchłaniania.

Mózg jest organem szczególnie wrażliwym na odwodnienie. Utrata wody w ilości równej 1% masy ciała, już prowadzi do pogorszenia pamięci i zaburzeń koncentracji. Jeżeli dodatkowo przyjmujesz niewystarczająco dużo witamin z grupy B czy wielonienasyconych kwasów tłuszczowych, możesz doprowadzić do istotnego pogorszenia funkcji poznawczych!

W naszym organiźmie wszystko ma znaczenie, każdy mililitr słodzonego napoju uszkadza ciało. Każdy batonik  i mała niezdrowa przekąska wpływa na wydajność pracy jelit, na efektywne krążenie, na funkcjonowanie mózgu. Chcesz to sprawdzić? Przez 5 dni zmień nawyki żywieniowe na bardzo zdrowe. Dieta owocowo- warzywna i picie 2 litrów wody dziennie. Efekty jakie zauważysz po tak krótkim czasie będą dla ciebie najlepszym dowodem na to, że trzeba dbać o organizm każdego dnia i z ogromną troską.

badanie wody,
Odpowiednia ilość wody jest także niezbędna dla prawidłowej pracy serca i utrzymania odpowiedniego ciśnienia tętniczego. Niedobór wody może skutkować spadkiem ciśnienia, zwiększając ryzyko niedokrwienia serca lub mózgu oraz zasłabnięć, w których przebiegu może dojść do poważnych urazów i złamań, tylko dlatego, że krew będzie za gęsta by szybko się przemieszczać i być łatwo pompowana rzez serce. Zagęszczenie krwi sprzyja zaburzeniom krzepnięcia, przez co częściej może zwiększać się ryzyko wystąpienia zakrzepicy czy zatorowości. Jeśli masz lub chcesz uniknąć problemów z układem krążenia, zacznij leczenie od zwiększenia ilości pitej wody.
Czy wiesz, że nerki są organem odpowiedzialnym m.in. za równowagę wodno-elektrolitową organizmu?

Ich zmniejszona wydolność, która postępuje wraz z wiekiem zaburza stan nawodnienia, i prowadzi do powstania błędnego koła: nieprawidłowe nawodnienie nasila niewydolność nerek, niewydolność nerek nasila nieprawidłowe nawodnienie. Niedostateczna ilość wypijanej wody w stosunku do strat związanych z oddychaniem, produkcją potu, moczu i stolca, termoregulacją może być przyczyną poważnego odwonienia i ostrej niewydolności nerek. Z drugiej strony niewydolne nerki nie radzą sobie z kontrolą gospodarki wodnej organizmu, co może być przyczyną obrzęków.
Kolejną chorobą związaną z odwodnieniem są zakażenia układu moczowego− jeden z głównych problemów zdrowotnych. Dotyczy on większości kobiet − szacuje się, że każda kobieta przynajmniej raz w życiu zachoruje na zakażenie układu moczowego. Ryzyko zakażenia wzrasta istotnie po rozpoczęciu współżycia płciowego oraz u starszych kobiet. Profilaktyka tych dolegliwości opiera się na optymalnej ilości wypijanej wody, która zapewni przynajmniej 5-6 wizyt w toalecie dziennie. Średnio jest to około 2 litry wody dziennie. Dzięki stałemu przepływowi moczu przez drogi moczowe zmniejsza się ryzyko kolonizacji bakteryjnej.

Organizm człowieka wydala wodę także ze stolcem. Nieodpowiednia podaż wody powoduje jej maksymalne wchłanianie ze stolca, przez co zwiększa się ryzyko zaparć. W świetle badań porównawczych odpowiednia podaż wody ma większe znaczenie w profilaktyce zaparć niż stosowanie diety bogatobłonnikowej!

Uzupełniaj płyny!

Pragnienie odczuwa się przy odwodnieniu wynoszącym około 1% masy ciała. Ubytek wody wynoszący 2% masy ciała pogarsza ogólną wydolność psychofizyczną, a niedobór wynoszący 10-15% może doprowadzić do zgonu. Do ubytku dochodzi wskutek utraty płynów, zmniejszonej ich podaży lub obu tych czynników.

Jak sprawdzić, czy jesteś odwodniony?

Jeśli masz:
− suche i popękane usta,
− suchość skóry i błon śluzowych, zmniejszenie elastyczności skóry,
− przyśpieszony oddech oraz szybsza czynność serca,
− osłabienie, senność,
− rozdrażnienie, zaburzenia nastroju,
− obniżenie ciśnienia krwi,
− spadek ilości wydalanego moczu i zmiana koloru moczu,
− gorączka, zapadnięte oczy, zaburzenia widzenia,
− odczuwanie zamiennie ciepła i zimna,
− zawroty głowy, omdlenia oraz nudności,
− zaparcia, skurcze, bóle mięśniowe, a także bóle głowy.

Niezauważalne parowanie (bez produkcji potu) jest przyczyną utraty ok. 350 ml wody dziennie. Jeżeli utrzymanie prawidłowej temperatury ciała wymaga produkcji potu, to w zależności od aktywności fizycznej utrata wody wzrasta od 500 do 750 ml dziennie. Wilgotność powietrza odgrywa również istotną rolę. Dbaj o nawilżenie powietrza w pomieszczeniach, w których przebywasz. Pij około 2 litrów dziennie czystej, dobrej, zdrowej wody a różnice w samopoczuciu i ilości energii dostrzeżesz po kilku dniach. Cały Twój organizm zmieni Swój sposób działania na bardziej efektywny, dzięki czemu i Ty będziesz lepiej i szybciej stawiał czoła codziennym wyzwaniom!