4 proste kroki, by wzmocnić system odpornościowy! | Blog Crystal Water

Jak wzmocnić system odpornościowy? 4 proste kroki!

Jak wzmocnić system odpornościowy? 4 proste kroki!

Jeszcze nie ma pełnej wiosny, ale zimy także nie. Właśnie teraz stykamy się z wieloma bakteriami, a system odpornościowy nie jest jeszcze w optymalnej formie. Ryzyko zarażenia jest wysokie przede wszystkim w miejscach, gdzie przebywa wiele osób. Klamki, banknoty i inne przedmioty, których dotyka wiele osób, to ulubione miejsca zarazków chorobotwórczych. Nie da się w całkowicie przed nimi ochronić. Ale można zmniejszyć ryzyko przeziębienia się! Jak? To bardzo proste i naturalne!

 

Woda jest najlepszym lekarstwem

To stwierdzenie jest najbardziej oczywiste. Woda wypłukuje, pomaga oczyszczać więc w naturalny sposób zmywa z naszych organizmów większość zarazków i wirusów. Jeśli zarazkom uda się rozprzestrzenić w organizmie, wówczas dręczą kaszlem, katarem, bólami głowy. Zacznijmy wtedy od przyjmowania wystarczającej ilości płynów, a okaże się to najlepszym lekarstwem. Weź dzbanek z wodą i szklankę i popijaj nawet przez rurkę, żeby było łatwiej i przyjemniej. Woda rozcieńcza pełny zarazków, powodujący ból śluz oraz umożliwia regenerację błon śluzowych.

 

Sen i wypoczynek to podstawa

Przemęczony organizm jest podatniejszy na infekcję. Dlatego nie wolno zarywać nocy, niedosypiać. Dorosły człowiek potrzebuje ok. 8 godzin snu na dobę i nie ma z tym dyskusji. Tak właśnie funkcjonujemy i musimy się do tego dostosować. Wszelkie próby nagięcia tej zasady kończą się obniżeniem odporności i ostatecznie chorobą. Kiedy śpisz głęboko i nic cię nie wybudza, wzrasta liczba limfocytów w Twoim organizmie. Powinno się wypoczywać w całkowitej ciemności i ciszy, bo tylko wtedy w szyszynce wydziela się melatonina, która zapewnia m.in. prawidłowy rytm dobowy i  funkcjonowanie układu odpornościowego. Załóż bardzo ciemne rolety i jeśli nie masz w sypialni idealnej ciszy, kup za kilka złotych stopery do uszu, które zapewnią Ci sen o jakim można pomarzyć!

picie wody zdrowy sen
 

Zrezygnuj ze zbędnych używek

Alkohol, papierosy, kawa niszczą witaminy (głównie witaminę C) i mikroelementy, które wzmacniają nasze siły obronne. Chociaż rzucenie palenia jest trudne, na pewno warto choćby ograniczyć liczbę wypalanych papierosów.

 

Zadbaj o dietę

W diecie wzmacniającej odporność powinny się znaleźć warzywa i owoce, które obfitują w tzw. Antyoksydanty a które – walcząc z wolnymi rodnikami – sprzyjają naszej odporności. Są to głównie witaminy A, C i E, zawarte m.in. w marchwi, szpinaku, brokułach, pomidorach, papryce (zwłaszcza czerwonej), cytrusach oraz porzeczkach i truskawkach. Świetnie tutaj sprawdza się picie wody o podwyższonym parametrze REDOX, tak jak woda z Crystal Water System. Pamiętaj o kiszonkach – wzbogacenie codziennego jadłospisu w żywność zawierającą naturalne probiotyki to jeden z lepszych sposobów na zapewnienie sobie zdrowych jelit i wzmocnienie odporności. To wszystko dlatego, że w jelitach znajduje się bowiem najwięcej limfocytów, które chronią organizm przed różnymi patogenami.

Możesz zadbać o swoją odporność szybciej i łatwiej niż Ci się wydaje! Tylko tym co przyjmujemy i wysypianiem się otoczymy swoje ciało najlepszą opieką, a ono odwdzięczy się nam zdrowiem i energią.