Jakie suplementy są nam absolutnie niezbędne? | Blog Crystal Water

Jakie suplementy są nam absolutnie niezbędne?

Jakie suplementy są nam absolutnie niezbędne?

Jakie suplementy są nam absolutnie niezbędne?

Oto Twój krótki przewodnik!

 

 

Ilu z nas wspiera się garścią tabletek co rano, żeby polepszyć zdrowie? Magnez, multiwitamina, coś na energię. Kobiety często sięgają po wspomagacze odchudzania, suplementy na włosy, skórę, ale czy to wszystko spełnia Swoje zadanie?

I co ważniejsze… czy w ogóle jest nam potrzebne?

 

Zacznijmy od podstaw. Minerały i witaminy powinniśmy przede wszystkim pobierać z pożywienia. To jest  główne i najlepsze źródło, które łatwo się przyswaja i tego koniecznie potrzebuje nasz organizm. Niestety cywilizacja zastąpiła warzywa i owoce, a nawet wodę pełne minerałów i witamin tymi, które są wydajne i dochodowe.

 

Co więc koniecznie musimy brać, żeby wspomóc realnie nasze zdrowie?

 

1. Witamina D+K

 

Witamina słońca odpowiada za mocne kości i zdrowe zęby. Dobry poziom witaminy D to też sprawny układ krążenia, szczupła sylwetka, a także mniejsze ryzyko rozwoju raka. Witamina D dodaje nam energii i chęci do życia, apetytu i radości.

 

Witaminę D organizm wytwarza sam.  Wystarczy około 15-20 minut na słońcu, by pokryć 90% dziennego zapotrzebowania na witaminę D – pod warunkiem wystawienia na promienie słoneczne około 20 % powierzchni ciała, nie zabezpieczonego kremem z filtrami UV!

W naszej strefie geograficznej „słoneczna witamina” może być wytwarzana w ten sposób jedynie od kwietnia do września. Przez pozostałą część roku jej synteza w skórze nie zachodzi. Z kolei jej zapas, który jest zmagazynowany w tkance tłuszczowej, wystarcza tylko na około 2 miesiące.

 

Gdzie szukać witaminy D?

 

W produktach spożywczych takich jak:

jajka,pełne mleko i produkty mleczne, oleje roślinne, wątroba i sery dojrzewające.

 

Jako suplement koniecznie stosuj okresie obniżonej produkcji dobrą witaminę D w tabletkach jednak pamiętaj! Witamina D wchłania się jedynie, w połączeniu w witaminą K!

 

2. Magnez

 

Czy wiesz, że magnez wchłania się aż w 60 % przez skórę? Co to oznacza? Jeśli bierzesz suplementy w tabletkach, od razu możesz wyrzucić je do kosza. Dużo tańszym i lepszym sposobem suplementacji będzie kąpiel magnezowa!

 

Magnezu w naszej diecie jest bardzo mało, większość produktów spożywczych, które zawierają magnez zaspokajają nasze potrzeby maksymalnie do 40 %, jednak kawa, stres, obsesja oszczędzania czasu to wszystko kradnie magnez. Dlatego czujemy się senni, bez apetytu bez energii. Magnez  jest aktywatorem ponad 300 enzymów niezbędnych w procesach życiowych naszych komórek i stoi na straży naszego systemu immunologicznego,wydolności naszych systemów (nerwowego, kostnego, trawiennego, krążenia), bierze udział w syntezie kwasów tłuszczowych, zapobiega poronieniom i gwarantuje zdrowe i spokojne potomstwo. Magnez odpręża i uspokaja, odmładza, zmniejsza ciśnienie krwi i znosi arytmię serca.

 

Jak uzupełnić magnez?

 

Kupujemy chlorek magnezu sześciowodny MgCl2 x 6H2O. 1000 mg chlorku magnezu sześciowodnego to 119,6 mg jonów magnezu!  Do wanny z ciepłą wodą dodajemy 1-2 szklanki chlorku magnezu, rozpuszczamy i moczymy się relaksując przez 20-30 minut. Nie używamy mydła ani innych substancji.

 

Bardzo relaksująco działa też moczenie nóg w solankowej wodzie magnezowej. Do miski z wodą wsypujemy 1-2 płaskie łyżki chlorku magnezu, rozpuszczamy i moczymy stopy 20-30 minut, po czym wyjmujemy je z kąpieli.

 

Zabieg odmładzający, relaksujący i niezwykle zdrowotny!

 

3. Witamina C

 

Kolejna witaminka, która powinna być pobierana z żywności, niestety mamy jej za mało.  Witamina C wpływa bowiem na prawidłowe działanie układu odpornościowego. Niedobór witaminy C objawia się dopiero po jakimś czasie. Jego objawy to osłabienie, zmęczenie, utrata apetytu, ból stawów, większa podatność na zakażenia drobnoustrojami czy tendencja do krwawień, witamina C działa bowiem uszczelniająco na naczynia krwionośne.

 

Najczęściej sięgamy po małe tableteczki w okresie przeziębień i chorób, a tymczasem witaminy C potrzebujemy na co dzień w znacznej ilości.

 

Jaka jest najlepsza?

Konieczna jest inwestycja w witaminę C lewoskrętną w proszku. Niestety w aptece jej nie znajdziemy, natomiast sklepy internetowe i ze zdrową żywnością mają je w Swojej ofercie.

Cenowo wychodzi to około 10 razy taniej niż za popularne tabletki z apteki.

 

Na co dzień w ramach profilaktyki można witaminizować swoje napoje, jest to przydatne zwłaszcza zimą. Pół do jednej łyżeczki na litr świeżo wyciśniętego soku marchewkowo-jabłkowego lub zielonej herbaty. Napoje robią się nieco kwaskowate, ale bardzo przyjemne w smaku – tak jakbyśmy dodatkowo dodali trochę soku z cytryny. Napoje nie mogą być gorące, ponieważ witamina nam się utleni.

 

Witamina C jest przydatna nie tylko dla odporności.  Czyni cuda przy takiej dolegliwości jak ból zęba, żylaki, pękające naczynka krwionośne, odkwasza organizm. Nie sposób jej przedawkować. Należy jedynie przystopować z jej podawaniem gdy czuje się odpowiedź jelitową (burczenie, przelewanie), oznaczającą iż nastąpiło nasycenie.

 

Suplementuj się łatwo, przyjemnie i smacznie– dokładnie tak, jak zaplanowała to matka natura, a efekty tylko po zastosowaniu tych 3 prostych porad zauważysz już po pierwszych dniach!