Kawa czy herbata? A może zdrowsza alternatywa? | Blog Crystal Water

Kawa czy herbata?

Kawa czy herbata?

Wiele naukowych artykułów alarmuje, że picie mocnej kawy i czarnej długo parzonej herbaty jest niezdrowe. Jest w tym część racji. Wszystko w nadmiarze nam szkodzi, dlatego warto zachować równowagę w ilości wypitych kaw, czy herbat i uzupełniać odpowiednio wodę.

 

Napar strukturalny

 

Czy wiesz jaka woda znajduje się w owocach i warzywach? Cząsteczki wody są pobierane przez rosnącą roślinę z ziemi, “dojrzewają” razem z nią dlatego mają odpowiednio ułożoną strukturę. Wraz z pożywieniem również przyjmujemy wodę, a jedyna woda, która doskonale się wchłania jest właśnie strukturalna.

Kawa też może taka się stać. Może być zdrowsza niż myślisz, wystarczy, że do ekspresu, w którym zaparzasz ulubioną kawę, wlejesz wody strukturalnej. Taka kawa będzie smakować idealnie, a rozkoszować się będziesz nią tak, jak widzisz to na kolorowych reklamach. Co najważniejsze- będzie zdrowsza, ponieważ będziesz mógł wypić jej mniej, a struktura wody sprawi, że napar lepiej się wchłonie do Twoich komórek, a efekt działania odczujesz szybciej. Ochronisz w ten sposób serce i pobudzisz się efektywniej.

 

Kawa to niezwykły napój pobudzający i jego ogromnym atutem jest smak i aromat. Jeśli chcesz podkreślić go jeszcze bardziej i zrobić z porannej kawy prawdziwą ucztę użyj do jej przygotowania najczystszej wody ze stacji filtrującej. Tylko czysta woda strukturalna wydobędzie z kawy to, co najlepsze, a ty podczas picia będziesz mieć pewność, że wchłaniasz do organizmu tylko to, co jest ci niezbędne.

 

Wolisz herbatę?

 

Jeśli po tym, co przeczytałeś nie masz jeszcze ochoty zaparzyć kawy, jest kilka rzeczy, które musisz wiedzieć o przygotowaniu herbaty.

Koniecznie zastosuj do tego czystą, przefiltrowaną wodę– dzięki temu unikniesz nieestetycznego “kożucha” z kamienia i nieczystości w wodzie, który pływa na powierzchni naparu, jest nieestetyczny i pozostawia trudną do usunięcia plamę.

Zobaczysz wówczas prawdziwy kolor ulubionej herbaty! Użycie czystej wody pozwoli Ci też pozbyć się metalicznego posmaku i zapachu, który często jest nieprzyjemny. Dzieje się tak dlatego, że w wodzie z kranu znajduje się mnóstwo metali i metali ciężkich, które bezpośrednio wchłaniamy do organizmu.

Pamiętaj, żeby do parzenia herbaty używać zamiast wrzątku, wody lekko gotującej się o temperaturze około 70-80 stopni Celsjusza. Wówczas wydobędziesz smak i aromat naparów, a także zachowasz wszystkie cenne właściwości.

 

Pamiętaj o najważniejszym!

 

Każda kawa i czarna herbata, niezależnie od tego jak dobrze jest zaparzona- odwadnia organizm. Koniecznie zachowaj równowagę w proporcjach ilości wypitej wody do filiżanek kawy lub herbaty. Na jedną szklankę lub filiżankę mocnej kawy lub herbaty wypij 2 szklanki czystej wody. Wówczas ta równowaga będzie idealnie zachowana, a ty odczujesz pozytywne skutki picia ulubionych naparów.

 

Jeśli lubisz herbaty i napary ziołowe, pij je bez obaw! One nie odwadniają organizmu, tylko wliczają się do ogólnego bilansu wody, którą pijesz w ciągu dnia. Zioła i napary z natury są zawsze wskazane, tylko pamiętaj, żeby zalewać je gorącą a nie wrzącą wodą, wówczas zachowają zdrowotne właściwości!