Zanim będziesz się starać, przygotuj ciało do ciąży - Część 2!

Zanim będziesz się starać, przygotuj Swoje ciało, część 2!

Zanim będziesz się starać, przygotuj Swoje ciało, część 2!

Ostatni wpis mówił o oczyszczaniu Swojego organizmu przed zajściem w ciążę. Dziś chciałam poruszyć inne tematy, takie jak wyrównanie poziomu kwasowo-zasadowego i oczywiście kilka słów o zdrowym jedzeniu. Jeśli te terminy są Ci obce, czytaj dalej a dowiesz się fantastycznych rzeczy!

Gdybyśmy miały stworzyć listę rzeczy, które trzeba zrobić przed zajściem w ciąże, z pewnością na tej liście znalazłyby się:

 

  • oczyszczenie organizmu
  • wyrównanie pH w ciele
  • uzupełnienie wszystkich niedoborów
  • nauka zdrowego jedzenia

To tylko kilka propozycji, które dla mnie były najważniejsze, sama lista tego, co zrobić przed zajściem w ciążę byłaby znacznie dłuższa i na pewno obejmowałaby jeszcze lampkę dobrego wina w gronie koleżanek. 🙂

Powróćmy do tematu. To wszystko musimy zrobić, po pierwsze dla dziecka, żeby dać mu dobry budulec, a po drugie dla samej matki, bo okres ciąży i karmienia piersią to wielkie wyrzeczenia dla organizmu i poświęcenie wszystkiego, by dać dziecku to, czego potrzebuje. W 5 miesiącu po karmieniu dziecka, zaczęły mi okropnie wypadać włosy, to dlatego, że organizm nie jest w stanie utrzymać jednocześnie przy życiu dziecka i …oszałamiającej urody. Z czegoś trzeba zrezygnować. Nie wiedzieć czemu, jest to właśnie uroda. 🙂 O karmieniu pogadamy później. Przejdźmy do meritum, czyli równowagi kwasowo-zasadowej.

Płód rozwija się w środowisku alkalicznym, czyli zasadowym. pH wód płodowych ma około 7,5 na skali kwasowości. Oznacza to, że takie są zdrowe warunki do rozwoju i jednocześnie jest to zadanie dla mamy: utrzymać taki stan rzeczy. Zaczynając od podstaw, najpierw musisz dowiedzieć się, jaki poziom pH ma Twój organizm. Jest na to to bardzo prosty sposób. Kup specjalne papierki lakmusowe do badania wartości pH. Rano zadaj własny mocz papierkiem. Na opakowaniu jest skala, z którą trzeba porównać swój wynik. Może wahać się od pH 4 (bardzo kwaśny) do pH 8-9 (bardzo zasadowy). Fizjologiczne pH moczu u zdrowo odżywiającego się człowieka powinno wynosić pomiędzy 6,5-7,5.

Jeśli jesteś zakwaszona, zastosuj 5 kroków we wpisie: http://crystalwatersystem.pl/wpis/zakwaszony-organizm-5-rad-na-problem/

 

Jeśli Twój poziom pH jest odpowiedni, dbaj o siebie i pij dużo wody alkalicznej i jedz zielone warzywa.

 

Punkt trzeci: uzupełnienie wszystkich niedoborów

Lista witamin i mikroelementów, których potrzebujemy jest bardzo długa. Chcesz wiedzieć, jakie suplementy są nam bardzo potrzebne? Zajrzyj tutaj: http://crystalwatersystem.pl/wpis/jakie-suplementy-sa-nam-niezbedne/

Przyszłe mamy powinny zatroszczyć się o kwas foliowy, pomaga rozwijać się mózgowy i całemu układowi nerwowemu maleństwa. Jod, kolejny ważny pierwiastek. Możesz uzupełniać go farmakologicznie lub zrobić dla siebie coś lepszego- udać się do groty solnej, tam zrelaksować się i oddychać głęboko, a jod uzupełnimy w bardzo przyjemny sposób. Pamiętamy oczywiście o zdrowych tłuszczach (kwasy DHA) około 600 mg dziennie. Tę ilość może zapewnić jedzenie 2 porcji w tygodniu świeżych ryb atlantyckich. Kolejna rzecz: żelazo. Na niedobory są szczególnie narażone wegetarianki oraz kobiety z zaburzeniami wchłaniania. Zgodnie z zaleceniem Twojego lekarza bierz taką dawkę żelaza, jaką potrzebujesz. Oczywiście, moja ulubiona Witamina D3– ulubiona, bo kropelki są naprawdę smaczne. Osobiście polecam naturalną witaminę D3 z lanoliny w kroplach 2000IU firmy Visanto (Jerzy Zięba). Bardzo wydajna, naturalna i smakowita! 🙂

 

Punkt ostatni na mojej liście: nauka zdrowego jedzenia

świeże warzywa Pamiętaj, że witaminy i minerały powinniśmy pobierać głównie z jedzenia, suplementy mogą być tylko dodatkiem do warzyw i owoców. O to o nich  mowa. Zdrowe jedzenie to tak naprawdę wymiana produktów na zdrowe zamienniki. Zacznijmy od soli, zwykłą białą zamień na kłodawską ok.6 zł/kg lub himalajską około 12 zł/kg. Mają dużo więcej minerałów i co najważniejsze, to prawdziwa sól, a nie chemiczna mieszanka. Kolejna sprawa to wyrzucenie wszystkich fast foodów, polepszaczy, torebek, słodyczy, mieszanek do śmietnika! Gotuj sama, gotuj zdrowo i naturalnie bez wspomagaczy. To pomoże Twojej figurze, uwierz mi. Jako kobieta ciężarna masz prawo do jedzenia kilku obiadów dziennie, więc możesz spokojnie wywalić te wszystkie rzeczy „na szybko”- nie będzie Ci to potrzebne.

Korzystaj z warzyw i owoców, rób soki i pij codziennie inny, kieruj się tym, na co masz ochotę. Jedz dużo ryb (paprykarz i rybka z puszki to nie ryby) takich pieczonych, całych świeżych ryb. Jedyne co możesz zostawić z ryby to ogon, reszta to wielki skarb!  Pij duże ilości wody, 8-10 szklanek. Nawet jeśli nie będziesz jej piła, nie unikniesz biegania do toalety co 20 minut, więc pij na zdrowie!

Powodzenia kochane kobiety!