Wybór żywności, a zakwaszony organizm | Blog Crystal Water

Kwaśna Żywność- Zakwaszony Organizm

Kwaśna Żywność- Zakwaszony Organizm

Idziemy na zakupy, błądzimy w labiryncie marketowych półek i ostatecznie nie wiemy, co jest zdrowe, co nam się przyda, a po jakie produkty w ogóle nie sięgać. Producenci oferują ogromny wybór towarów, jak więc wybierać to, co dla nas najlepsze?

Oto lista przestępców żywnościowych!

Zakwaszenie to nic innego jak efekt niewłaściwego odżywiania. Tylko jak odżywiać się właściwie, kiedy wszystko w sklepie takie piękne, pachnące i w promocji…?

Dziś dowiecie się: 

  • Czego unikać, by uchronić się przed chorobą!
  • Czy żywności kwaśnej nie warto spożywać w ogóle?
  • Co jeść, by być zdrowym?

Za chwilę zobaczysz listę produktów żywnościowych, które zakwaszają Twój organizm. Jednak zjedzenie jednej z tych rzeczy wcale nie oznacza, że w drodze do zdrowia Twój organizm powróci do punktu wyjścia. Wspominaliśmy w poprzedniej poradzie, że nasz Organizm posiada specjalny bufor, dzięki któremu broni się przed działaniem kwasów, pobierając alkaliczne elementy z innych narządów i kości.

Najważniejsza jest równowaga. Pamiętaj, że jeśli spożyjesz coś kwaśnego nic wielkiego się nie stanie, ważne, żeby później dostarczyć ciału kilka produktów alkalicznych (na nie poświęcimy całą 4 poradę) i zachowywać umiar.

Trzeba jeść tak, żeby utrzymać pH na stałym poziomie i nie dopuścić do sytuacji, w której ciało pobiera z narządów substancje niezbędne do życia.

Produkty wysoko kwasotwórcze PH 5,9 – 5,0:

  • Mięso i wędliny – szczególnie wieprzowina
  • Cukier i produkty zawierające cukier
  • Sztuczne słodziki
  • Biała mąka pszenna i produkty pochodne (chleby, bułki, ciasta)
  • Biały ryż
  • Sery żółte, pleśniowe
  • Kawa, szczególnie rozpuszczalna
  • Czarna herbata
  • Kakao i czekolada
  • Sól zwyczajna

 

Produkty średnio kwasotwórcze PH 6,9 – 6,0:

  • Ryby
  • Jaja
  • Chleb żytni
  • Płatki zbożowe
  • Makaron pełnoziarnisty
  • Ryż brązowy
  • Orzeszki ziemne
  • Piwo

Produkty słabo kwasotwórcze PH do 7,0:

  • Twaróg
  • Orkisz i pełnoziarniste produkty orkiszowe
  • Kasza gryczana
  • Makaron sojowy
  • Orzechy laskowe i orzechy nerkowca
  • Otręby
  • Fruktoza

 

Dodatkowo:

  • melasy i przetworzone mieszanki miodów pszczelich
  • potrawy smażone
  • rafinowane oleje: słonecznikowy, uniwersalny, sojowy, palmowy, margaryny
  • niektóre strączkowe (soja, groch) oraz ziemniaki bez skórki
  • niektóre owoce (żurawiny, borówki, jagody, śliwki)
  • napoje alkoholowe wszelkiego typu!
  • tytoń (zarówno papierosy jak i fajka)!
  • leki!
  • stres!

 

Jak wpływa na Ciebie Zakwaszenie organizmu?

Stan chronicznego zmęczenia, problemy z koncentracją, choroby reumatyczne, zmiany zwyrodnieniowe stawów, dna moczanowa, czy osteoporoza.

Tymczasem, nadmiar kwasów w organizmie:

  • gromadzi się w naczyniach krwionośnych, zwiększając ryzyko wystąpienia udaru krwotocznego,
  • zakłóca produkcję insuliny, wywołując cukrzycę
  • stwarza idealne środowisko do rozwoju komórek rakowych!
  • buduje tkankę tłuszczową i w rezultacie nadwagę.

Wybieraj mądrze! Jedz najwięcej owoców i warzyw, kasz i naturalnego ryżu. Pij herbaty ziołowe i korzystaj ze wszystkiego, co mamy z natury!